آشنایی با انواع لوازم جانبی موبایل

در این مقاله میخواهیم به این مطلب بپردازیم که لوازم جانبی موبایل چه کاربردی دارند و اطلاعاتی درباره ی محصولات و لوازم جانبی بدست آورده وبه بررسی آن ها بپردازیم.
 درابتدا باید بگوییم در فروشگاه دیجی فرست ،پخش لوازم جانبی موبایل صورت میگیرد و شما میتوانید با خرید از این فروشگاه بصورت تک یا عمده بصورت پخش عمده لوازم جانبی موبایل که جز خدمات فروشگاه هست، ازاین خدمات و تخفیفات فروشگاه  دیجی فرست بهره مند شوید.

​ 1. کاور و قاب گوشی و لوازم ساعت هوشمند

در هنگام خرید گوشی موبایل، تهیه یک عدد قاب برای حفاظت از گوشی امری ضروری و واجب می باشد.قاب هایی که علاوه بر محافظت از گوشی ،
تلفن همراه را در برابر ضربه های ناگهانی،حفظ میکند و زیبایی خاصی به ابزار شما می دهند. که انواع گوناگونی دارند از جمله قاب های سیلیکونی ،کیف چرمی گوشی که در انواع مختلف وجود دارند که جذابیت خاصی به گوشی شما می دهد،که این کیف گوشی در تنوع مختلف از جمله کیف گوشی سامسونگ ،کیف گوشی آیفون و هوآوی می باشند،اگر چه کیفیت گوشی های تلفن همراه روز به روز در حال افزایش است و تبلیغات و هزینه های زیادی برای مقاوم سازی آن ها انجام می شود اما باز هم احتمال آسیب این دستگاه های گران قیمت را نباید نادیده گرفت. و استفاده از یک کاور و قاب زیبا گوشی شما را از آسیب های زودهنگام و هزینه بر نجات خواهد داد.
این کیف های چرمی وقاب سیلیکونی برای انواع گوشی عرضه و ارائه شده اند.
شما همچنین می توانید برای ساعت های هوشمند سامسونگ و یا اپل خود نیز از قاب های مناسب آن (قاب محافظ اپل واچ و یا قاب سامسونگ واچ) استفاده کنید که آن ها را از آسیب احتمالی حفظ میکند و همچنین از سایر لوازم جانبی مخصوص ساعت هوشمند از جمله : بند ساعت هوشمند،
قاب ساعت هوشمند، قاب اپل واچ ، بند اپل واچ وبند سامسونگ واچ و...این بندها انواع مختلف فلزی ،چرمی و فانتزی در سایت قرار دارند.
برای دسترسی به کیف چرمی آیفون ، کیف چرمی سامسونگ ، قاب محافظ ساعت هوشمند وسایر مدل ها می توانید به سایت دیجی فرست مراجعه کنید.

​ شارژر و شارژر دیواری

گاهی نیاز به خرید یک شارژر دیواری میکنیم .که درادامه توضیحی کوتاه درباره انواع شارژر دیواری، کلگی شارژر، سری شارژر و یا آداپتور (اغلب به این سه اسم گفته میشود) می دهیم..
​ شارژر دیواری چیست؟​
تشکیل شده از یک آداپتور یا یک کابل می باشد که در انواع گوناگون برای انواع گوشی ارائه شده از جمله شارژر دیواری سامسونگ و یا شارژر دیواری فست سامسونگ و شارژر های دیواری دیگری مناسب دیگر گوشی ها نیز ارائه شده اند که می تواند انرژی یک گوشی موبایل یا یک تبلت و یا هر وسیله دیگری را تامین کند.شارژرهای دیواری به دو صورت عرضه و ارائه می شوند یک دسته از آن ها بدون کابل می باشند. که این دسته از محصولات به عنوان کلگی شارژر یا سری شارژر شناخته می شوند که می توانید انواع این محصولات را دردیجی فرست ببینید که به عنوان مثال محصولاتی از قبیل کلگی شارژر آیفون یا کلگی شارژر سامسونگ یا آداپتور آیفون در انواع مختلف عرضه شده اند و شما میتوانید آن ها را بررسی کنید و خریداری بکنید. دسته دوم از مدل ارائه شده شارژر دیواری می باشند که به همراه یک کابل عرضه و ارائه به مشتریان میگردند که معمولا قیمت گران تر و بالاتری دارند. این دسته از محصولات نیز در وبسایت دیجی فرست قابل مشاهده و خریدهستند.
سرعت شارژ:
در دنیای امروز سرعت یکی از عوامل مهم برای پیشرفت فردی و تکونولوژی می باشد. شارژرهای دیواری نیز از این قاعده مستثنی و جدا نمی باشند. شارژرهایی که به اصطلاح فست شارژمی باشند. طرفداران بیشتری دارند. و می توانند طیف عظیم و بزرگی از مشتریان را به خود جلب کنند.
شدت جریان خروجی:
یکی از معیارهایی که برای بررسی مشخصات یک شارژر دیواری مورد نظر می باشد شدت جریان خروجی می باشد. شدت جریان خروجی برای تبلت یا موبایل معمولا 2 آمپرمی باشد و اگر می خواهید یک شارژر دیواری استاندارد خریداریبکنید. باید شدت جریان خروجی آن در این محدوده باشد.قضیه از این قرارمی باشد که این دسته از کاربران و فروشندگان به دیگران توصیه می کنند که برای شاررژ موبایل و یا تبلت خود،فقط از شارژرهای ۱ آمپری استفاده بکنیدو شارژر هایی با آمپر بیشتر و یا کمتر باعث آسیب به دستگاه های مورد نظر می گردد. به هیچ وجه نمی توانید از نظر علمی یک فروشنده موبایل و تبلت را مجاب نمائید که در حال اشتباهی بزرگی می باشد.به طور استاندارد شاررژ های USB از ولتاژ ۵ ولت و ۰٫۵ الی ۱ آمپر را دارا هستند.این استاندارد در اکثر شارژرهای موبایل رعایت شده است اما برخی از فبلت ها و تبلت هایی که اصولا با باتری های بالای ۲۰۰۰ میلی آمپر کار می کنند،امکان دارد که به نظر کمپانی از شارژرهای ۲ آمپری و حتی بیشتر استفاده کنند.در مورد برندهای سرشناس معمولا ولتاژ تغییری نخواهد کرد.با این حال تمام کاربران می توانند از تمامی شارژرهای استاندارد موجود در بازار استفاده بکنند.به هیچ وجه نگران این نباشید که شارژر اورجینال موبایل شما ۱ آمپر می باشدو شارژری که اکنون مجبور به استفاده از آن هستید در بیش از ۱ آمپر فعالیت می کند.آمپر بر خلاف ولتاژ به دستگاه و منبع ورودی تحمیل نمی گردد و دستگاه مورد نظر می تواند دقیقا به اندازه نیاز خود از آمپر برداشت کند.
سخن آخر:
سری های شارژر با نام های گوناگونی استفاده میشود که به عنوان مثال سری شارژر سامسونگ، سری شارژر آیفون و در نوع فست و معمولی هم ارائه و عرضه شده اند مانند :سری شارژر فست سامسونگ / کلگی شارژر فست سامسونگ / آداپتور سامسونگ و آداپتور فست سامسونگ و...
در پایان این مقاله باید اشاره و توجه داشت که انتخاب یک شارژر با کیفیت مناسب می تواند سلامت و عمر باتری گوشی موبایل شما را ضمانت کند و دقیقا برعکس این قضیه نیز امکان دارد،اتفاق بیفتد در ادامه می توانید انواع آداپتور و شارژرهای دیواری را در وبسایت ما با قیمتی بی نظیر بررسی و و در صورت نیاز خریداری بکنید​

 باتری​

​هنگامی که مشخصات یک گوشی یا تبلت را میبینید حتما مشخصه میلی آمپرساعت را مشاهده میکنید که به صورت اختصار
mAh و کوتاه شده نوشته شده و به عبارت دیگر تعداد ساعاتی میباشد که باتری گوشی در یک جریان شارژ مشخص عمر دارد
باتری گوشی در انواع مختلف و برندذ های گوناگون عرضه شده است که یکی از این برند ها باتری یوشیتا می باشد که در فروشگاه دیجی فرست که جز یکی از مراکز فروش باتری موبایل به حساب می آید و دارای کیفیت مطلبوب و گارانتی می باشد.در ادامه توضیحی درباره باتری ها خواهیم داد:.
به فرض اگر باتری آیفون 1000 میلی آمپرساعت است، اگر با آن فعالیتی انجام دادید که 100 میلی آمپر جریان شارژ صرف دارد می توانید انتظار داشته باشید که 10 ساعت دیگر شارژ باتری گوشی تان کم شده و تخلیه میشود. در شرایط یکسان، باتری 1440 میلی آمپری آیفون 5 مطمئنا عمر باتری بیشتری نسبت به ال جی LG Vu با باتری 1000 میلی آمپر را داراست اما این هم در برابر عمر باتری 2530 میلی آمپری Droid Razr Maxx خیلی کمترمیباشد.
در حقیقت، اکثر گوشی های اندرویدی مثل باتری هوآوی،باتری سامسونگ،باتری اچ تی سی،باتری نوکیا، باتری الجی دارای باتری با رتبه mAh دارای عمر بیشتری نسبت به آیفون میباشند، بنابراین شاید این طور کل نتیجه گیری کنید که عمر باتری اندروید همیشه بهتر از عمر باتری آیفون می باشد. اما همیشه اینطور نیست و عوامل زیر دخیل هستند.
استفاده از باتری
امتیاز مهم در معادله mAh مقدار مصرف باتری می باشد که به همین دلیل در بسیاری از نقد و بررسی ها در مورد عمر باتری گوشی های موبایل در مورد تایم مکالمه و زمان حالت آماده به کار(standby) صحبت شده است. این دو فعالیت متداولی میباشند که مقادیر بسیار متفاوتی از جریان باتری را مصرفکرده اند.
واضح میباشد که بودن گوشی در حالت آماده به کار باتری بسیار کمتری نسبت به هر نوع استفاده دیگر مصرف می کند درحالی که مکالمه تلفنی مقادیر بسیار بیشتری از شارژ باتری مصرف می کند.
بسیاری از کارشناسان موبایل عمر باتری را با عواملی نظیر زمان وبگردی یا زمان پخش ویدئو یا موزیک دقیق تر هم بررسی کرده اند.. با این تفاسیر می توانید دید روشن تری نسبت به عمر باتری در دنیای واقعی داشته باشید چرا که اپلیکیشن ها، سخت افزارها و عملیات سیستم عامل ها شارژ باتری را در با سرعت های مختلف تخلیه می کنند.
مقایسه های پیش فرض
کارشناسان گوشی های موبایل که به دنبال بازرسی دقیق میباشند به طور منظم گوشی ها و تبلت ها را تست کرده تا ببینند آیا عمر باتری آن ها در دنیای حقیقی با چیزی که تولیدکنندگان آن ها متعهد شده اند تطبیق دارد یا نه و نتایج به دست آمده را با گوشی های رقیب قیاس می کنند..

شارژر فندکی چیست؟​ 

​امروزه به دلایل استفاده زیاد از گوشی موبایل و وصل بودن مداوم به اینترنت شارژ گوشی زودتر از حالت عادی تمام می شود . اگر در منزل و یا محل کارتان باشید این امر مشکل ساز و درگیر کننده نخواهد بود ، اما در مسافرت و یا زمانی که دسترسی به برق شهری ندارید تبدیل به یک مشکل بزرگ می شود. در این مقاله می خوانیم که شارژر فندکی چیست؟ ، چگونه کار میکند ، و نکات دارای اهمیت در خرید انواع شارژر فندکی را بصورت کوتاه بگوییم.شارژر فندکی همان طور که از اسم آن معلوم می باشد، انواع شارژر فندکی و شارژر فندکی فست ماشین برای آن طراحی شده که شما بتوانید گوشی هوشمند خود را داخل ماشین شارژ کنید .شارژر فندکی یک دستگاه الکترونیکی می باشد که برق 12 ولت ماشین را به ولتاژ 5 ولت استاندارد USB تبدیل می کند .این شارژر امکان دارد تک خروجی و یا 2 خروجی باشد که دارای یک خروجی 1 آمپر و یک خروجی 1/2 آمپر می باشد.نکات مهم در خرید شارژر فندکی در هنگام خرید علاوه بر زیبایی ظاهری نکات دیگری هم می باشد که باید به آن توجه نمود :

1- تعداد پورت ها

2- جریان خروجی شارژر فندکی اگر گوشی موبایل و یا تبلت خود را همیشه به همراه خود دارید ،گزینه بهتر آن است که شارژر فندکی ای انتخاب کنید و بخرید که دارای یک پورت 1/2 آمپر و یک پورت 1 آمپر باشد. تبلت ها به دلیل داشتن باتری های بزرگ تر برای شارژ شده به جریان بیشتری نیاز دارند. پس برای شارژحتماً باید به خروجی 1/2 آمپرمتصل بشوند. استفاده از شارژر فندکی به ماشین و گوشی آسیب می زند؟نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این می باشد که در صورت خاموش بودن ماشین گوشیتان را به شارژر وصل نکنید زیرا توان الکترونیکی باتری ماشین را خالی می کند . حتی اگر گوشی متصل نباشد و فقط شارژر فندکی به فندک ماشین متصل باشد اندکی از توان باتری کشیده می شود. پس فقط زمانی که ماشین روشن می باشد و می خواهید گوشی خود را شارژکنید شارژر را به فندک ماشین وصل کنید . زیرا زمانی که ماشین روشن می باشد یک قطعه در حال شارژ کردن باتری ماشین است و برق کلاً از آن جا تأمین می شود پس شارژ کردن گوشی با شارژر فندکی روی باتری ماشین خیلی تأثیر منفی و نامناسب ندارد.در ضمن بهترمی باشد در موقع استارت زدن ماشین ، گوشی به شارژر وصل نباشد چون امکان دارد نوسان برق به شارژر فندکی یا گوشی شما آسیب وارد کند و متضرر شوید ، البته شاید هیچ وقت این اتفاق رخ ندهد اما رعایت این کار برای جلوگیری ایجاد مشکل بهتر است

اف ام پلیر 

اف ام ها با بدنه متحرک و قابل چرخش در زاویه 180 درجه می‌تواند از طریق اتصال امواج رادیویی FM به سیستم صوتی خودرو پخش نمایند و با استفاده از صفحه نمایش موجود قابلیت تعویض آهنگ‌ها را خواهد داشت . اف ام پلیرو اف ام پلیر فندکی جز موارد ضروری لوازم جانبی نیستند ولی هر شخص باتوجه به نیاز خودش میتواند آن را مورد استفاده قراربدهد.

اسپیکرهای پرتابل یا قابل حمل یکی از بهترین لوازم جانبی برای گوشی های هوشمند و لپ تاپ ها می باشند که لذت گوش دادن به موسیقی با صدای بلند و کیفیت بالا را برای شما به وجود می آورد.اسپیکر بلوتوث ها در سایز های مختلف ارائه میشوند مثل مینی و متوسط و بزرگ امکانات این اسپیکرهای پرتابل یا قابل حمل این است که میتوان به توانایی به پخش از کارت حافظه ، ورودی USB ، رادیو FM ، پخش MP3 ، پاسخ گویی به موبایل و نام برد

 گلس یا محافظ صفحه نمایش​

 مهمترین بخش یک گوشی موبایل از دید کاربران صفحه نمایش آن می باشد که؛ در گوشی های هوشمند خبری از دکمه فیزیکی نیست و تنها در برخی مدل ها، یک دکمه فیزیکی به منظور دسترسی به صفحه هوم در پایین صفحه نمایش تعبیه شده است. مخصوصا در پرچمداران دارای پنل های سوپر AMOLED و یا دیگر پنل های با کیفیت، هزینه تعویض صفحه نمایش بسیار بالا وهزینه بر می باشد، تا جایی که امکان دارد صرف نیمی از هزینه کل دستگاه نیاز باشد. البته، اتفاقات معدودی به از کار افتادن کامل نمایشگر منجر می شوند، اما احتمال آسیب دیدگی های جزیی همانند خط افتادن یا ترک خوردن بسیار بالاست. تنها با استفاده از یک محافظ صفحه نمایش می توانید سلامت این بخش مهم را تضمین کنید.

اکنون به یک راهنمای خرید محافظ صفحه نمایش گوشی نیاز دارید ، چرا که با رفتن به فروشگاه های عرضه لوازم جانبی گوشی های موبایل، طیف گسترده ای از این محصولات را مشاهده خواهید کرد که به عنوان مثال محافظ گلس نانو،محافظ صفحه نمایش سرامیکی و گلس برای انواع گوشی مانند گلس سامسونگ ، محافظ صفحه نمایش آیفون و... وجود دارندکه ممکن است از دو تا پنجاه دلار قیمت داشته باشند. مدت ها قبل محافظ صفحه نمایش ، به یک لایه پلاستیکی گفته می شد که با قرار گرفتن بر روی نمایشگر گوشی موبایل، از کثیف شدن آن جلوگیری می کرد.

امروزه ، انواع مختلفی از محافظ صفحه نمایش در بازار یافت می شود که برای انواع گوشی مثل محافظ صفحه نمایش سامسونگ، محافظ صفحه نمایش هوآوی و ...، که کاربران، معروف ترین آن ها را با نام گلس می شناسند. این نوع محصولات ضخامت زیادی دارند و به خاطر داشتن ساختار بسیار فشرده و حرارت دیده، در صورت وارد شدن ضربه ای محکم ترک برمی دارند. به این ترتیب، انرژی تخلیه شده و بر روی نمایشگر فشاری وارد نمی شود.​وخرید عمده انواع گلس و خرید تک انواع گلس در دیجی فرست ارائه میشود.

 گلس لنز دوربین یا محافظ لنز دوربین گوشی چیست؟​

​شبیه گلس محافظ صفحه نمایشی می‌باشد که کوچک هستند و عمدتا از شیشه یا پلاستیک ساخته شده و روی انواع دوربین گوشی نصب می‌شوند و اجازه نمی‌دهد هیچ خط و خراشی روی شیشه و لنز دوربین اتفاق بیفتد.
که برای انواع گوشی وجود دارند و میتوانید از لنز های دوربین گوشی خود مراقبت بهتری را به عمل بیاورید.
انواع محافط لنز دوربین سامسونگ و محافظ لنز دوربین آیفون و هوآوی در دیجی فرست در حال ارائه و عرضه می باشد.

 درباره ی انواع هندزفری،هدست و هدفون

هدست، هدفون و هندزفری وسیله هایی می باشد در جهت آسان کردن ارتباط تلفنی و همینطور شنیداری می باشد که با وجود عملکرد و کارایی های مشابه، تفاوت های کلیدی و کوچیکی را دارا هستند که می توان هر یک از آن ها را به عنوان یک وسیله متمایزو جدای یکدیگر شناخت، دانستن این تفاوت ها به کاربران کمک می کند تا انتخاب صحیحی داشته باشند. در ادامه به معرفی هر یک پرداخته ایم.

​ هدست

هدست را می توان به عنوان نوعی هدفون معرفی و ارائه کرد که علاوه بر دو گوشی برای گوش دادن میکروفونی برای ارسال و فرستادن صدا هم دارد به مفهومی دیگر به کمک هدست برخلاف هدفون می توان یک ارتباط دو طرفه ایجاد کرد. میکرفون در هدست ها نسبت به هندزفری و هدفون از لحاظ راحتی و مناسب بودن آن برای استفاده خودمی تواند موقعیت و فاصله آن را با صورت و بدن خود تنظیم کند از سوی دیگر انواعی از هدست هستند که مستقیماً به کامپیوتر یا تلفن قابلیت اتصال دارند ، به همین دلیل هدست ها مناسب ترین ابزاربرای استفاده در مراکز تماس و همین طور سیستم های تلفنی و پاسخگویی مبتنی بر VoIP می باشند. همین طور از آن ها می توان برای ضبط فیلم آموزشی و همینطور برای بازی های کامپیوتری آنلاین که در آن شرکت کنندگان با هم ارتباط گفتاری هم دارند و در حین بازی با هم صحبت هم می کنند. در واقع با داشتن هدست شما و با دستگاه ارتباطیتان چه تلفن چه کامپیوتر یکپارچه می شوید و به مرور پس از استفاده از آن تأثیر آن را در بهبود وضعیت کاری و همچنین صرفه جویی در مصرف زمان حس خواهید کرد. 

​ هدفون

 هدفون بلوتوث وسیله ای می باشد دارای دو گوشی به نسبت بزرگتر از هدست است که با هدف پوشاندن کل گوش به این شکل طراحی و ارائه شده است تا مصرف کننده صدای اطراف را هرچه کمتر بشنود و از کیفیت صدای بیشتری برخوردار باشد، هدفون برخلاف هدست بلندگو ندارد و کاربرد آن بیشتر برای گوش کردن به موسیقی، آموزش زبان و چیزهایی از این دسته می باشد. در واقع دلیل اصلی اینکه گوشی هدست نسبت به گوشی هدفون کوچکترمی باشد این می باشد که این وسیله اغلب در مراکز تماس مورد استفاده قرار می گیرد، مرکزتماس ها معمولاً محیط های شلوغی می باشند که هرچه گوش با بلندگو بزرگتری پوشیده بشود فرد بلندتر صحبت می کند و همین دلیل باعث شلوغ تر شدن مرکز تماس و ایجاد مزاحمت برای سایر کارکنان مرکز تماس می شود و به همین دلیل که معمولاً هدست ها گوشی کوچکتری را دارا هستند و در هنگام تهیه هدست همیشه توصیه می شود که هدست تک گوش برای مرکز تماس تهیه شود، چون کارمند مرکز تماس علاوه بر تمرکز روی تماس خود باید از محیط اطراف خود نیز با خبر باشد و با بلند صحبت کردن مزاحم همکاران خود نشود. ولی در هدفون که برای یادگیری آموزشی یا گوش دادن به موسیقی استفاده می شود نیازی به توجه به محیط اطراف نیست از این رو گوشی های آن ها را بزرگ تر می سازند.

​هندزفری بی سیم و هندزفری باسیم ​

هدفون داخل گوش، یا earphone که بیشتر به نام هندزفری (handsfree) شناخته و ارائه شده است وسیله ای است که امروزه جزء لوازم جانبی همه تلفن های همراه است که بصورت هندزفری بیسیم و باسیم عرضه میشود و این وسیله برخلاف هدست و هدفون دیگر از بخشی که روی سر قرار بگیرد تشکیل نشده و گوشی های آن به اندازه ای کوچک هستند که کاملاً داخل گوش قرار می گیرند و هردو از طریق سیم با وسایل دیگرارتباط دارند که به دلیل سادگی حمل و کوچک بودن برای استفاده روزانه همه ی افراد مناسب است و مانند هدست علاوه بر گوشی میکروفون هم داراست ولی میکرفون آن به اندازه ی هدست که به طور تخصصی برای مرکز تماس طراحی شده قوی نیست ولی برای استفاده ی روزانه ی همه ی افراد مناسب است هم برای گوش دادن به موسیقی و هم برای پاسخ دادن به گوشی موبایل مناسب است. یک تفاوت اصلی دیگر بین هندزفری با دو دستگاه دیگر این می باشد که هندزفری کاملاً داخل گوش قرار می گیرد و استفاده ی طولانی مدت ازآن احتمال آسیب به گوش را زیاد می کند ولی گوشی های هدفون و هدست اطراف گوش را می پوشانند و از این سو احتمال آسیب به گوش را کمتر میکند. 

هندزفری بی سیم با اسم هندزفری بلوتوث یا هندزفری بلوتوثی نیز شناخته شده اند که شما میتوانید انواع هندزفری با برند های مختلف مثل هندزفری کالیو ، هندزفری ترانیو یا هندزفری هایی متناسب با گوشی خود مانند هندزفری شیائومی ، هندزفری بی سیم سامسونگ ، هندزفری سامسونگ ،هندزفری بلوتوث اپل ، یوشیتا و هندزفری جی بی ال ... را متناسب با نوع گوشی این هندزفری های باکیفیت که اکثرا به نوع هندزفری استریو نیز هستنداز دیجی فرست خریداری کنید.

امروزه پیدا کردن دستگاه الکترونیکی ای که از USB استفاده نکند تقریبا غیرممکن می باشد و آن ها نیز با کابل USB اختصاص یافته به خود ارائه می شوند. تفاوت این کابل ها چیست و آیا اهمیتی دارد که از کدام یک استفاده کنید؟ در حال حاضر بله مهم می باشد ولی شاید در آینده ای نه چندان دور تغییر بکنند و بتوان برای همه دستگاه ها از یک نوع کابل شارژر استفاده کرد.

USB که مخفف Universal Serial Bus می باشد یک استاندارد صنعتی است که در اواسط دهه 1990 به منظور استاندارد کردن اتصال لوازم جانبی کامپیوتر به کامیپوترها ایجاد شد. آن تعدادی از خطوط اتصال قبل را عوض کرد و اکنون یکی از محبوب ترین انواع اتصال برای دستگاه های مصرفی است. اما اگر در مورد آن فکر کنید شاید برای شما پیچیده باشد. در این جا ما تمام چیزهایی که نیاز می باشدتا در مورد استاندارد USB از جهت قابلیت های کابل شارژ بدانید ارائه کردیم. 

​انواع کابل شارژ های USB​ ​

اگر USB قرار است جهانی مورد استفاده قرار بگیرد چرا انواع مختلف و زیادی از آن وجود دارد؟هر کدام از آن ها کارکرد متفاوتی و گوناگونی را ارائه می کند عمدتا برای حفظ سازگاری زمانی که دستگاه های جدیدتر با خصوصیات و مشخصات بهتر معرفی شدند. 

کابل شارژ میکرو USB:​ 

میکرو USB استاندارد فعلی دستگاه های قابل حمل و موبایل است که تقریبا توسط هر سازنده ای به جز اپل به کار می رود. این نوع کابل را امروزه در هر جایی می شود پیدا کرد و عمومی ترین استاندارد برای شارژ دستگاه هایی مانند تبلت ، موبایل و دسته های کنسول است . 

 کابل شارژ USB نوع C: یا همان کابل شارژر تایپ سی

یک کابل برگشت پذیر و دو طرفه می باشد و به راحتی قابل استفاده می باشند و دیگر نیاز نیست جهت ورودی کابل را با پورت چک کنیم. نسبت به نسل قبل سرعت بهتر ومناسبتری دارد. این نوع USB به طور فزاینده ای برای لپ تاپ ها و حتی برخی از گوشی های موبایل و تبلت ها به عنوان استاندارد پذیرفته شده، حتی اپل نیز آن را در داک Thunderbolt 3 آورده است. این استاندارد روز به روز سهم بیشتری را در اختیار خود می گیرد ولی هنوز خیلی مانده که بتواند گوی رقابت با میکرو USB را برای خود کند.
یک نکته وجود دارد که : کابل شارژرسامسونگ که کابل شارژر اندروید میباشد،

به دو نوع دارند که برخی از آن ها بصورت میکرو یو اس بی و اخیرا بصورت تایپ سی ارائه میشوند. 

این یک استاندارد USB نیست بلکه اتصال اختصاصی اپل برای گوشی های آیپد و آیفون و همچنین ایرپاد هستند. که کابل شارژر اصلی آیفون هم ارائه میشود که اندازه آن شبیه میکرو USB می باشند و با تمام دستگاه های اپل که بعد از سال 2012 تولید شده اند سازگاری می کند . دستگاه های قدیمی تر اپل از استاندارد اختصاصی متفاوتی استفاده می کردند که دارای 30 پین برای اتصال بود و اندازه نسبتا بزرگی هم دارا بود.

امروزه پیدا کردن دستگاه الکترونیکی ای که از USB استفاده نکند تقریبا ناممکن است و آن ها نیز با کابل USB مخصوص به خود عرضه می شوند واین محصولات باعنوان خریدعمده کابل شارژر و شارژر موبایل ،بصورت تک و عمده در اختیار فروشندگنان لوازم جانبی موبایل و یا کاربران برای خرید

قرار میگیرد. 

کابل صدا چیست؟​ 

کابلی می باشد که جهت انتقال و جا به جایی صدا استریو با کیفیت بالا میان دو سوکت یا جکی یا فیش نری ۳٫۵ میلی متری صدا AUX که صدا را میان دو دستگاه انتقال می دهد.
گاه پیش می آید که شما نیاز داشته باشید صدای آهنگ و موسیقی روی گوشی موبایل یا تبلت و لپ تاپ خود را با صدایی بلندتر و با کیفیت تر از طریق اسپیکر یا بلندگوی کامپیوتر یا خودرو و ماشین یا امپلی فایر گوش بکنید. راه ارتباطی میان این دو دستگاه یا از طریق بلوتوث و به صورت بیسیم خواهد بود یا به صورت فیزیکی و از طریق کابل صدا AUX. کافی است که پخش ماشین شما دارای پورت ورودی مادگی AUX بوده و گوشی موبایل و تبلت شما هم خروجی AUX داشته باشد. پس یک سر کابل را به گوشی موبایل و یک سر دیگر را به پخش خودرو یا اسپیکر وصل می کنید. یا کاربردهای دیگر مانند وصل کردن به صدای سینمای خانگی و غیره
برای مثال ، دیگر اگر پخش ماشین یا ضبط خانگی شما قدیمی ( کاست خور یا CD خور ) بود و توانایی پخش موسیقی و صدا از طریق درگاه های USB یا مموری و کارت حافظه یا بلوتوث را نداشت (ولی دارای درگاه ورودی AUX است ) ، شما می توانید با خرید یک برد فلش خور پخش ماشینی، این پخش یا ضبط خانگی با بلندگو و باندهای قوی آن را عملی کنید. برد فلش خور وظیفه ی پخش صدای دیجیتال را بر عهده می گیرد و کابل صدای ای یو ایکس هم وظیفه ی انتقال صدا. 

OTG چیست؟

​ 

همان گونه که در بالا گفته شد، OTG مخفف عبارت می باشد. شما می توانید بین دو دستگاه سازگار با USB OTG ارتباط برقرار کرده و کار خاصی را انجام بدهید. یکی از متداول ترین آن ها زمانی می باشد که ما از یک PC به عنوان میزبان استفاده کرده و فلش مموری USB یا اسمارت فون را به آن وصل می کنیم. با معرفی دستگاه های بیشتری که با او تی جی سازگاری دارند ، شما هم اکنون می توانید کامپیوتر PC را کنار بگذارید. عکس ها می توانند مستقیم از دوربین به پرینتر ارسال بشوند، کیبورد می تواند مستقیم به گوشی موبایل وصل شود یا فلش مموری قابلیت اتصال مستقیم به اسمارت فون را داراست. یکی از ساده ترین راه ها برای فهمیدن اینکه دستگاه شما با otg سازگاری دارد یا نه، وجود فلش سبز زیر لوگوی USB روی دستگاه می باشد. 

 مونوپاد چیست؟​

وسیله ای دارای دسته می باشد که کوتاه و بلند شده و ما میتوانیم گوشی موبایلمان را به ان وصل کرده و با ان عکسهای سلفی بگیریم. طول دسته ان از دست بلند تر می باشدو عکسهای سلفی دورتر هم میتوان گرفت.

مونوپاد Monopod از دو واژه Mono به معنی خود یا تک و Pod به معنی دسته یا میله گرفته شده است . مونوپاد Monopod نام یک وسیله ساده است که با ان میتوانید در ژست های مختلف عکس های سلفی Selfie بگیرید.

در فروشگاه دیجی فرست می توانید با توجه به نیاز خود نسبت به خرید انواع وسایل جانبی موبایل بصورت تکی و عمده و همچنین انواع مونوپاد، اقدام کنید. 

 پاور بانک چیست وچرا نیاز به پاور بانک داریم؟​

پاور بانک چگونه کار می‌کند ؟
پاوربانکها درواقع باطری های خاصی می باشند که در یک مدار خاص با شارژ الکتریکی مشخص ، فشرده شده‌اند.
آن‌ها به شما اجازه می‌دهند که انرژی الکتریکی را ذخیره بکنید و درزمان لازم ازانرژی موجودبرای شارژ موبایل یا تبلت استفاده کنید.
امروزه استفاده ازپاوربانک تقریبا به امری معمول تبدیل شده اندوبه عنوان امری ضروری و مورد نیاز برای استفاده کنندگان موبایل وتبلت وپخش کننده‌های پرتال شناخته شده هستند.
پاوربانکها برای تمام دستگاههایی که دارای پورت یو اس بی(USB) باشندقابل استفاده هستند و بعضی از آنها پورت میکرو یو اس بی و یو اس بی سی (تایپ سی) و لایتنینگ آیفون را نیز دارا هستند ،بطورمثال: اسپیکرهای پرتابل،سیستمهای GPS ، پلیرهای MP3 ،تلفن های هوشمندوتبلتها میتوانندبا پاوربانک‌ها شارژبشوند.بطورخلاصه هردستگاهی که به کمک پورت USB شارژ می‌کنید را میتوانید با پاوربانک شارژ آن را انجام دهید.
فقط نکته مهم این می باشد که فراموش نکنید و توجه داشته باشید که پاوربانک را نیز شارژ نمایید. همراه پاوربانک ها معمولا کابل پاوربانک نیز موجود است ولی میتوانید از کابل های دیگر مخصوص پاوربانک نیز خریداری کنید.

اجزای پاور بانک چیست؟​ 

بطورمعمول هرپاوربانک باید یک مینی سوکت یو اس بی (Mini USB) ورودی جهت شارژخود داشته باشد تا انرژی الکتریکی جهت ذخیره درخود را دریافت نماید، این انرژی از یک پورت یواس بی (USB) که به برق یا کامپیوتر شخصی وصل است تامین می‌شود.این ارتباطات از طریق یک کابل که برای تمام پاوربانک‌ها تعبیه و وصل شده است انجام می‌ گیرد .درواقع هرپاور بانک دارای یک مینی پورت یو اس بی و یک پورت یو اس بی می‌باشند،البته ممکن است بعضی مدل‌های دیگرپورت‌های اضافی دیگری هم داشته باشند اما اولا وجود این دو پورت درهر پاوربانکی ضروری و لازم است. 

 ظرفیت‌های پاوربانک​

ظرفیت پاوربانک درواقع به میزان توانایی پاوربانک در ذخیره انرژی الکتریکی درمقایسه میلی آمپر را گویند.بنابرظرفیت پاوربانک‌ها میتوان دستگهای متفاوتی را با آن‌ها شارژ نمود، طور مثال یک پاوربانک ۱۵۰۰ میلی آمپر جهت شارژ یک موبایل هوشمند با صفحه ای متوسط مناسب می باشند ولی اگر برای شارژ دستگاههایی با مصرف الکتریکی بالاتر مانند تبلتها و گوشی های هوشمند بزرگ مورد استفاده قرار گیرند،نیاز به شارژ چندباره دارند. ولی با ارایه پاوربانک فست شارژر سرعت شارژ آن ها بالاتر رفته اند. از سری پاور بانک های فست میتوانیم به پاوربانکkp

 اشاره کنیم که جز پاور بانک های خوب و باکیفیت می باشد. 

جهت شارژ دستگاه‌های که نیاز به میلی آمپر بیشتری جهت شارژ کامل دارند بایستی از ظرفیتهای بالاتر پاوربانک نظیر ۸۰۰۰ ،۱۰۰۰۰ یا ۱۲۰۰۰ میلی آمپر ساعت یا بیشتر استفاده نمود. 

شما با استفاده از پاوربانک به راحتی می‌توانید در هر جایی که باشید موبایل و تبلت خود را شارژ کرده و نگران خالی شدن شارژ دستگاه‌هایتان نباشید.

ا به دلیل تقاضای بالا و زیاد بازار، تنوع وتعداد زیاد پایه نگهدارنده گوشی های هوشمند هر روز بیشتر و بیشتر میشوند. به عنوان مثال، محبوبیت بالای استفاده از سرویس های تاکسی آنلاین (مانند اسنپ و تپسی) باعث شده است تا تقاضای بازار هولدرهای گوشی و هولدر پایه دار به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند. اگر بخواهیم این گوناگونی را دسته بندی کنیم تا روش خرید برای شما راحت تر بشود، میتوانیم 4 گروه زیر را برای شما بر گزینیم 1. هولدر یا نگهدارنده موبایل مدل گیره ای این مدل هولدرها ببوسیله ی گیره های نصبی، بر روی تیغه های کانال کولر خودرو نصب میگردندو معمولاً برای کولرهای مربعی و مستطیل شکل و مشبک مناسب تر می باشند. موقعیت کناری این نگهدارنده هاموجب میگردد تا دید شما هنگام رانندگی هیچ گونه خلل برای شما بوجود نیاید. البته اتصال ایجاد کردن این گونه نگهدارنده ها بر روی کانال میتواند برای زمانی که کولر یا بخاری ماشین شما روشن می باشد و حرارت یا سرما به گوشی انتقال گردد. االبته معمولا ما فضای داخل خودرو را گرو یا خنک نگه میداریم و از برخورد باد گرم یا سرد به صورت و بدنمان دوری میکنیم. با این حساب میتوانیم درچه ای که گوشی بر روی آن نصب شده را ببندیم و از سایر دریچه ها استفاده کنیم. جالب است بدانید گرمای بیش از اندازه می تواند باعث انفجار باتری های گوشی های هوشمند گردد. هولدرهای قابل اتصال به درچه کولر خیلی در معرض دید نیستند و از چشم سارقان به دور هستند. راه حل این است که در انتخاب لوازم جانبی دقت بیشتری کنید تا قربانی هولدر های بی کیفیت بازار نشوید. 

​ 2. نگهدارنده موبایل مکنده ای :

 محل وصل این هولدرها اغلب به دو صورت روی داشبورد یا شیشه جلو راننده است و وصل آن ها از طریق Suction cup یا چسبنده های مکنده ای تنظیم میگردد. حواستان باشد که در هنگام خرید این مدل ، حتماً از کیفیت بالای ساکشن کاپ ها اطمینان ایجاد کنید چرا که قدرت این مکنده ها بعد از مدتی کاهش می یابد و دیگر بر روی سطوح نمی ماند. همچنین این هولدرها اگر بر روی شیشه نصب گردند، امکان دارد بخشی از دید راننده را دچار اختلال کند. از مزیت هولدر های قابل اتصال بر روی شیشه میتوان به فضای زیاد شیشه و داشبورد توجه کرد. پس جای نگرانی وجود ندارد و خیلی سریع میتوان محل مناسب را یافت.

به دلیل چسب قوی استفاده شده در این گونه هولدرها، باید قبل از هر چیز از مکان نصب آن ها اطمینان حاصل کنید. زیرا بعد از نصب، جا به جایی یا برداشتن آن ها کار آسانی نمی باشد. علاوه بر این امکان دارد آثار باقیمانده چسب بر روی شیشه بماند که این مورد برای خیلی ها آزار دهنده است.
گوشی موبایل اگر از گیره، چسب و مکنده بگذریم، به هولدرهایی میرسیم که با قابلیت مغناطیسی خود، گوشی شما را محکم سر جای خودمی گذارند. هولدر های مغناطیسی میتوانند هم بر بروی شیشه نصب بگردند و هم بر روی دریچه کولر. تنها تفاوت هولدر مغناطیسی با هولدر های گیره ای، استفاده سریع و آسان از گوشی در زمان برداشتن و قرار دادن بر روی هولدرمی باشد. یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد در مورد این نوع اتصال و نصب میپرسند، این می باشد که آیا استفاده از مغناطیس برای گوشی دارای ضرر است؟ در پاسخ باید گفت که خاصیت مغناطیسی این پایه های نگهدارنده به دلیل شدت پایین، هیچ خطری ندارد و شما میتوانید با خیال راحت آن هارا مورد استفاده کنید. نکته ای که باید در مورد هولدرهای مغناطیسی بدانید این می باشد که حتماً از قوی بودن مگنت استفاده شده در آن ها اطمینان حاصل کنید چراکه قدرت پایین مگنت باعث میشود با عبور از یک دست انداز، گوشی از هولدر جدا شده و به گوشی آسیب برساند.

​اکنون که این مقاله را خواندید، اطلاعات کلی وکاملی درباره ی انواع لوازم جانبی موبایل بدست آوردید که میتوانید با توجه به نیاز خود انواع مختلف و کاملی ازاین محصولات را در فروشگاه آنلاین دیجی فرست مشاهده کنید و خرید